IAMCR in Istanbul
From a history of the organization by Kaarle Nordenstreng and Cees Hamelink:
The history of the IAMCR goes back to the first years of Unesco. Its Committee on Technical Needs in the Mass Media drafted in 1946 a constitution for an “International Institute of the Press and information, designed to promote the training of journalists and the study of press problems throughout the world............
IAMCR reception in Prague 1984.
From left to right: Robin Cheesman (Section Head, Denmark), Kaarle Nordenstreng (Vice President, Finland), Cees Hamelink (Vice President, The Netherlands) and Peggy Gray (President Halloran's executive assistant, UK).
Over the five decades the aims and scope of the Association remained focused on the creation of a global forum where researchers and others involved in media and communication can meet and exchange information about their work. The Association wants to stimulate interest in media and communication research, to disseminate information about research and to create a broad constituency of researchers, practitioners and policymakers.
Throughout its history the Association has adopted public statements on such issues as the protection of journalists, the right to communicate, the freedom of research, the support for international communication policies in the service of democratic development, and the need to contribute to the improvement of communication facilities in the Third World. The concern about public presence of communication research and its role in public life has been a leading motive throughout the years. This became very concrete in the contributions of the IAMCR made to the United Nations World Summit on the Information Society (WSIS) in 2003 (Geneva) and in 2005 (Tunis).
*******************
BRIEF REPORT FROM THE OPENING OF THE IAMCR CONFERENCE IN ISTANBUL
Over the years, IAMCR was unusual in the fact that several of their meetings took place in Eastern Europe (Prague, Bled, Leipzig), during intense cold war years. In addition there was an implicit support for the principles of the MacBride Report, which was viciously fought by the US, to the extent that funding for UNESCO and the UN itself was dropped because of the commission's report. In what seems like a reversal of previous policy, this year's IAMCR meeting saw the organization's annual award presented to Eliu Katz, who made concerted efforts to undermine the NWICO (New World Information and Communication Order) principles in discussions at the time. Katz promulgated a theory of "active audience" which undercut the position of cultural imperialism and the need for democratic access to information technology and equitable means of expression.
In addition, another award was presented to a local scholar and official Turkish UNESCO rep during the harsh 1950s whose stance on "free flow of information" paralleled that of the US State Department at that time.
Two of the usual annual awards (the Herb Schiller Award and the Dallas Smythe Award-- two researchers who were adamantly critical of the corporate and imperial stance against NWICO by US policy makers and dictatorial regimes such as Turkey at the time) seem to be conveniently forgotten in the current revisions of IAMCR's position. Those awards were not included in the ceremony.
What was included was a long cello and piano recital of Bach and Italian medleys -- finishing with several compositions by the pianist in what has to be called easy listening style.
-- DeeDee Halleck, Istanbul, July 13, 2011.
1 Comments:
II. Các loại hình làm bảng hiệu alu
Có rất nhiều sự lựa chọn khi chọn với bảng hiệu alu vậy nên bạn cần hiểu đặc điểm rõ của từng cái giúp bạn dễ dàng chọn lựa hơn:
-Mặt dựng alu: Đây là mặt dựng được làm bằng vật liệu chủ yếu là tấm nhôm với tinh nặng đặc biệt của vật liệu truyền thông ngoài trời thương được khung kết chắc chắn, gia công phù hợp với kích thước để tạo ra một tỉ lệ hoàn hảo.Có liên kết vớ các mặt chữ nổi khác nhau hay cùng vơi sự kết hợp của đèn led để tạo nên nổi bật bảng hiệu hơn.Ngoài ra mặt dựng alu còn được đánh giá là sản phẩm bền, sang, đẹp, giá thành hợp lý.
-Làm chữ nổi alu: Đơn giản hiện nay yếu tố ngoài đòi hỏi đẹp và giá thành hợp lý thì sự sáng tạo là cần thiết. Bởi những hình ảnh quảng cáo được làm thiết kế thêm bể mặt chữ nổi trên bảng hiệu. Nhiều người còn vấn đề thắc mắc có quá nhiều sự lựa chọn từ việc làm chữ nổi thì hay tìm hiểu rõ hôm nay nhé
làm bảng quảng cáo
lam bang hieu
thi cong bang hieu
lam bang hieu quang cao
làm bảng hiệu hcm
làm bảng hiệu tphcm
Chữ nổi hông alu : Đây là bảng hiệu được áp dụng và sự dụng rong các cơ quan,công ty ,doanh nghiệp và khu công nghiệp. Sau khi được nung nấu vầ tạo hình phù hợp các Doanh nghiệp rồi tiến hàng gắn bảng hiệu.
Chữ nổi alu hông foam: Cái tên này nghe khá xa lạ với mọi người nhưng đạt hiểu quả về thẩm mĩ rất cao, được dùng rất nhiều trong các thiết kế bảng hiệu ở ngân hàng.Các bảng hiệu này được dùng trong các doanh nghiệp bởi sự tỉ mỉ và yêu cầu kĩ thuật khá cao.
Chữ nổi alu led hắt chân: Sau khi bảng hiệu hoàn thành, muốn gây ấn tượng cho sự chỉnh chu thì không thể thiếu một ánh sáng ở giữa thành phố.Đèn led thì đáp ứng đủ tiêu chuẩn đó. Ánh sáng đèn led thật sự không thể phụ định được vì nó giúp bảng hiệu tăng thêm ấn tương gấp đôi vào buổi tối.
Chữ nổi alu hông mica sáng hông: Một sự kết hợp giữa hiện đại và truyền thống để đạt tính hiệu quả cho bảng hiệu. Sau khi thiết kế bảng hiệu tiến hành vào thực nghiệm để tạo nên sự bắt mắt và đọc lạ. Tấm mica với hình ảnh quảng cáo thêm phần chữ nổi bên hông của alu ,thích hợp cho những nơi hướng tới một khách hàng sang trọng cảm giác nhẹ nhàng mà bắt mắt đến bình dị.
QUẢNG CÁO ĐẠI PHÁT
SĐT: 0935 79 00 28
Website: quangcaodaiphathcm.com
Post a Comment
<< Home